سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه اندرومدا و تبلت تاشو مایکروسافت

پروژه‌ی اندرومدا، آخرین تلاش مایکروسافت برای بقا در بازار گوشی‌های هوشمند است. در این مقاله با این پروژه بیشتر آشنا می‌شویم.

پروژه‌‌ اندرومدا و تبلت تاشو مایکروسافت

 سال گذشته مایکروسافت با پروژه‌ای به نام اندرومدا دوباره برسر زبان‌ها افتاد. این پروژه با هدف قراردادن محصولات انعطاف‌پذیر و سیستم‌عامل نام آشنای ردموندی‌ها یعنی ویندوز، آخرین تلاش مایکروسافت برای باقی‌ماندن در بازار تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود.

اندرومدا چیست؟

پروژه‌ی اندرومدا از دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است. در بخش نرم‌افزاری این پروژه، مایکروسافت نسخه‌ای متفاوتی از سیستم عامل ویندوز 10 را برای به‌کارگیری در نسل جدید تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهد. نسخه جدید و متفاوت ویندوز 10 با نام Andromeda OS شناخته می‌شود.

در بخش سخت‌افزاری، مایکروسافت در حال تلاش برای ارائه نوع جدیدی از دستگاه‌های قابل‌حمل است. برخی شایعات نشان می‌دهد مایکروسافت هرگز درپی تولید محصولی با عنوان گوشی موبایل نبوده و حاصل پروژه‌ی اندرومدا تبلت تاشو خواهد بود.

طبق شایعات، مایکروسافت در حال تلاش برای هدف قرار‌دادن بازار محصولات آموزشی و صنعتی مختص مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات است. احتمال می‌رود این شایعات به دلیل عرضه محصولاتی نظیر سرفیس استودیو و سرفیس پرو قوت گرفته باشند.

پروژه اندرومدا

سخت‌افزار

برخلاف آنچه انتظار می‌رود، حاصل پروژه اندرومدا، یک تبلت تاشو است که از پردازنده‌ای برپایه آرم و دو صفحه‌نمایش منعطف در کنار‌هم تشکیل می‌شود. طبق اخبار منتشر شده، محصول نهایی این پروژه از قلم هوشمند، قابلیت برقراری تماس و ارسال پیام‌های متنی پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود مایکروسافت محصول مورد بحث را در دو مدل با 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و با پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 روانه بازار کند. همان‌طور که می‌دانید بهره‌گیری از پردازنده‌ای برپایه آرم نشان از شارژدهی قابل‌توجه این محصول خواهد بود. طبق ادعای برخی کارشناسان، این تبلت قادر است تا با یکبار شارژ، یک روز کامل را دوام بیاورد.

پروژه اندرومدا نرم افزار

نرم‌افزار

سیستم‌عامل اندرومدا، نخستین تلاش مایکروسافت برای ارائه تجربه جدیدی از ویندوز 10 و هسته‌ی آن است که به‌واسطه طراحی نوین در بخش رابط‌کاربری، در دستگاه‌های مختلف تجربه متفاوتی را ارائه می‌کند. در این محصول استفاده از دو نمایشگر در کنار هم سبب می‌شود به کاربران حسی مشابه استفاده از مجله یا کتاب القا شود.

همچنین بهره‌گیری از دو صفحه‌نمایش درکنار هم لذت استفاده از نرم‌افزارها و ویژگی‌های منحصربه فرد ویندوز را دوچندان می‌کند. همچنین گفته می‌شود ردموندی‌ها درپی ارائه ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر وایت‌بورد و ویندوز اینک و کانتینیوم در این محصول هستند.

در نهایت باید گفت پروژه‌ی اقوا کننده مایکروسافت می‌تواند آخرین راه‌حل برای نجات این شرکت در بازار بی‌رحم و روبه افول گوشی‌های هوشمند باشد. متاسفانه هنوز هیچ خبر رسمی از  قیمت تقریبی یا زمان دقیق عرضه این محصول منتشر نشده است اما انتظار می‌رود پاییز امسال شاهد عرضه اندرومدا باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

 


چرا چارهای جز نقطه پایان برای معماری x86 اینتل باقی نمانده است

به‌ نظر می‌رسد که معماری آینده‌ی مد نظر برای جایگزینی با x86، مبتنی بر متن باز و فضای ابری باشد.

چرا چاره‌ای جز نقطه‌ پایان برای معماری x86 اینتل باقی نمانده است

وجود دو نقص امنیتی در معماری تراشه‌ی x86 اینتل خبری است که بازار آن در ماه اخیر داغ شده بود. این نقص‌ها سایر ریزپردازنده‌های ساخته‌شده توسط AMD و طرح‌های تحت‌لیسانس ARM را نیز تحت تأثیر خود قرار داده‌ است. شاید بتوان گفت این نقص‌ها، یکی از بدترین باگ‌های کامپیوتری درطول تاریخ باشند (اگر بدترین نباشند)؛ چراکه به‌جای ایجاد شدن در ساختار نرم‌افزار، سخت‌افزاری هستند و تعداد وسایلی را که با مشکل مواجه می‌کنند به میلیاردها می‌رسانند.

این نقص‌ها که با نام‌های ملت‌داون و اسپکتر از آن یاد می‌شود، بسیار عجیب هستند و تاحدی جدی و دوراز دسترس می‌نمایند که تنها راه‌ برطرف کردنشان در آینده‌ی نزدیک، کارکردن روی نرم‌افزار مربوط به آن‌ها است. مشکل این‌جا است که حتی با کار کردن روی نرم‌افزارها، سرعت بعضی از بارگذاری‌ها تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

درواقع نقص‌هایی که سیستم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند به‌قدری همه‌گیر اهستند که در خود معماری سیستم‌های پایه‌ای تراشه‌ها به‌ نمایش گذاشته می‌شومد. احتمال داده می‌شود که این نقص‌ها از سال 1995 وجود داشته‌اند. این برهه‌ی زمانی وقتی است که مجموعه‌ی تلویزیونی دوستان (Friends) پربیننده‌ترین بود و تقریبا اکثر مردم از ویندوز 3.1 استفاده می‌کردند.

اوضاع باید کاملا تغییر کند

بدون اینکه وارد جزئیات این مسئله شویم که چنین نقص‌هایی چگونه باعث بروز مشکل می‌شوند (چراکه توضیح ماهیت این مسئله بسیار فنی است و شما باید در زمینه‌ی تراشه خبره باشید تا بتوانید آن را کاملا درک کنید) به‌طور ساده به این موضوع می‌پردازیم که این نقص‌ها چگونه کار می‌کنند؛ درواقع این نقص‌ها با بهره‌گیری از برخی از عملکرد‌های پایه‌ای مشخص ریزپردازنده‌های مدرن برای بهبود عملکرد کمک می‌گیرند.

شباهت کارکرد آن‌ها شبیه به DNA است. DNA، طرح و سخت‌افزار برنامه‌نویسی برای چگونگی کارکرد یک اندام را در سطوح پایه‌ای مشخص می‌کند. اگر شما در DNA خود دچار مشکل شوید، بیماری شما مربوط به ژنتیک می‌شود. شما تلاش می‌کنید با استفاده از درمان‌ها و داروهای مختلف آن را بهبود ببخشید؛ ولی مشخص است که نمی‌‌توانید آن را به‌طور کامل درمان کنید. درواقع شما کریسپری دارید که هیچ چیز دیگری همتای آن نیست که بتوانید جایگزین کنید. تنها راه درمانی (حداقل از لحاظ علم کنونی) این است که اجازه بدهید اندام به‌طور کامل بمیرد و اندام دیگری جایگزین آن شود. درواقع باید سیستم کلی کاملا از‌ بین برود. معماری تراشه‌ی x86 اینتل، نقش اندام مبتلا به این بیماری ژنتیکی را ایفا می‌کند. در واقع این معماری، ساختار غالب سیستم‌های کامپیوترهای شخصی، سرورهای مرکز داده و سیستم‌های جاسازی‌شده است.

پردازنده اینتل

10 سال پیش طرح پاکسازی معماری x86 اینتل را مطرح شد. زیرا در آن زمان لینوکس در حال‌ مشهور شدن بود و نیاز به سازگاری با بارهای‌ کاری مبتنی‌ بر ویندوز در مرکز‌ داده و روی دسکتاپ درحال کاهش بود.

در این 10 سال چه اتفاقی افتاده است؟ لینوکس و سایر فناوری‌های نرم‌افزار آزاد و متن‌ باز که مجموعه کلی را تشکیل می‌دادند، اکنون یک سیستم‌عامل جریان‌ اصلی هستند که اساس زیرساخت ابری عمومی و فناوری نرم‌افزار پایه‌ای در موبایل و اینترنت اشیاء را تشکیل می‌دهند. مجازی‌سازی در حال‌ حاضر به یک اقدام تجاری استاندارد و همه‌گیر برای مقیاس‌پذیری و طراحی سیستم‌های شرکت‌های بزرگ تبدیل شده است. ظرفیت‌سازی درحال‌حاضر به‌ دنبال تقویت خودش است تا بتواند سرانجام جایگزین مجازی‌سازی شود و امنیت شبکه‌های میکرو و چندگانه‌ی آینده را بهبود بخشد. این شبکه‌ها توسط دواپس و اتوماسیون سیستم‌های بزرگ هدایت می‌شوند.

مایکروسافت از سال 2008 با آغوشی باز از متن‌ باز استقبال کرده و موفق‌ شده است که خود را از کمپانی ویندوز به سیستم ابری آژور/آفیس 365 که نرم‌افزارهای بهره‌وری ابری را مدیریت می‌کند تبدیل کند؛ آن هم نه‌تنها برای ویندوز، بلکه برای لینوکس، آی‌او‌اس و اندروید.

تمامی این پیشرفت‌ها لزوما مرتبط با قابلیت سازگاری با x86 نیست. آن‌ها به‌ دلیل سطوح انتزاع و سبکی که در اختیار داریم، ما را از دستِ نوشتن این کدهای مستقل خلاص می‌کنند. با وجود این پیشرفت‌ها، تعهد ما نسبت به معماری قدیمی و دوست‌داشتنی سیستم‌های x86 کاهش نیافته و در طول این سال‌ها هر کاری که از دستمان برای رفع نقص‌های آن برمی‌آمده است، انجام داده‌ایم و اکنون نزدیک به 4 دهه است که سعی داریم آن را زنده نگه داریم. سؤال این‌ نیست که تا چه‌اندازه باید آن را کنار بگذاریم؛ سؤال این‌ است که چه چیزی را باید جایگزین آن کنیم؟ یک سیستم اصیل دیگر که هنوز هم مستعد داشتن نقص‌ها است؛ یا موردی دیگر؟ باید از فکر کردن در مورد معماری سیستم‌های ریزپردازنده‌‌ای که در کمپانی‌های عظیم مثل اینتل، AMD یا ARM ساخته می‌شوند، دست بکشیم؛ چراکه این سیستم‌ها در خفا ساخته می‌شوند.

شرکت سان‌مایکروسیستمز ایده درستی داشت

در سال 2008 شرکت سان‌مایکروسیستمز که اکنون دیگر با این نام وجود ندارد و مالکیت معنوی آن به شرکت اوراکل رسیده است، تصمیم گرفت معماری تراشه‌ای به نام OpenSPARC T2 را متن‌ باز کند. این ایده در آن زمان با استقابل روبه‌?رو نشد و کسی حاضر نشد آن را بپذیرد و از آنجا که دارایی‌های این شرکت در‌ حال رسیدن به اوراکل بود و شرکت را با مشکلات دادگاهی روبه‌رو کرد، چندان هم دور از‌ انتظار نبود که کسی به‌سمت OpenSPARC نرود.

اما باوجود پیشینه‌ی تاریخی که برای شرکت سان به‌ وجود آمد، شاید این شرکت ایده‌ی درستی در سر داشت. در حال حاضر نیازمند ساخت و توسعه‌ی یک پروژه‌ی مدرن، همانند OpenSPARC هستیم تا هر سازنده‌ی پردازنده‌ای براساس آن کار کند و نیازی به آی‌پی نداشته باشد تا هزینه‌های ساخت پردازنده‌ها برای فضای ابری، موبایل و اینترنت اشیاء را کاهش دهد.

این پروژه باعث به‌ وجود آمدن گوشی هوشمند 200 دلاری و همچنین مدیریت چرخه‌‌ی عمر مرکز داده‌ی بزرگی می‌شود که هم مفیدتر است و هم هزینه کمتری دارد. لینوکس و سیستم متن‌ باز، دیدگاه ما در مورد سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارها را تغییر دادند. باید در عرصه‌ی ریزپردازنده‌ها نیز از این‌ها الگو بگیریم و برای تبدیل مرکز داده‌ی خصوصی مشکل‌ساز به سیستم ابری تلاش کنیم.

چنین کاری مزایای بیشتری نسبت به ارا‌ئه‌ی صِرف معماری‌های سیستمی دارد که ممکن است با پیشرفت فضای ابری تغییر کنند. باوجود چنین فناوری‌های نرم‌افزاری به‌راحتی می‌توان از سخت‌افزار و تراشه دل کند و این توانایی کمک می‌کند تا از طریق تلاش جمعی، تراشه‌ها را نسبت به نیازهای جدید و روزافزون بهبود بخشیم و اصلاح کنیم.   

x86

باید گزینه‌ی جدیدی خلق کنیم

اگرچه تهدیداتی مثل انشعاب­، سیستم‌های متن‌ باز را تهدید می‌کنند؛ ولی همین انشعاب اکثر اوقات اکوسیستمی می‌سازد که سرشار از رقابت بین جوامع خوب و بد است و معمولا این جامعه‌ی خوب است که در نهایت در رقابت استاندارد محبوب، مورد قبول بقیه واقع می‌شود.

نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که این خانواده‌ی جدید از تراشه باید بر اساس کدام معماری‌ باشد؛ ولی چیزی که مشخص است اینکه ARM و OpenSPARC آی‌پی خود را برای این کار صرف نمی‌کنند. شاید اپن‌پاور شرکت IBM مناسب باشد. اپن‌پاور قطعا مقلد خوبی از بیگ‌بلو برای مطرح کردن مشخصات بدون هیچ مجوز اضافه‌ای است و می‌تواند به حفظ و برقراری ارتباط کمپانی با پیشرفت ابری کمک کند. 

ARM آرم

RISC-V که توسط یوسی‌برکلی توسعه یافته، کاملا متن‌ باز است. واقعیت این است که ما باید چیز جدیدی خلق کنیم؛ پدیده‌ای که خالی از هرگونه وابستگی به اشخاص و نهادهای هدایت‌کننده‌ی این صنعت باشد که درطول این 40 سال این‌ کار را انجام می‌دادند.

آیا ما به یک معماری ریزپردازنده متن‌ باز جدید برای جریان ابرمحور آینده نیاز داریم؟ نظر شما در این مورد چیست؟


سامسونگ و اپل؛ بزرگترین خریداران تراشه در سال 2017

به گزارش گارتنر، اپل و سامسونگ در سال 2017 سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی خرید تراشه‌ را به‌ ترتیب 27.5 و 37.2 درصد افزایش داده است.

سامسونگ و اپل؛ بزرگ‌ترین خریداران تراشه در سال 2017

بر اساس گزارش اخیر مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر، در سال 2017 هزینه‌های صرف‌شده توسط اپل در زمینه‌ی تراشه‌ها، نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال 2016، بیش از 25 درصد افزایش یافته است. طبق ادعای گارتنر، اپل در سال 2017 نزدیک به 38.754 میلیارد دلار صرف خرید تراشه‌ کرده است که رشدی 27.5 درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

بدین ترتیب اپل پس از سامسونگ، بزرگ‌ترین خریدار تراشه‌ در دنیا به شمار می‌رود. سامسونگ با افزایش 37.2 درصدی میزان سفارش‌‌های خود و رساندن آن به ارزش بیش از 43 میلیارد دلار، با اختلاف نزدیک به 4 میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار دارد. پس از سامسونگ و اپل، شرکت‌های دل،  لنوو،  هواوی، BBK،  اچ‌پی، هیولت پکارد اینترپرایز، ال‌جی و وسترن دیجیتال در جایگاه‌های سوم تا دهم قرار دارند.

ماساتسون یاماجی، تحلیل‌گر ارشد گارتنر در این خصوص می‌گوید:

سامسونگ و اپل نه‌تنها جایگاه اول و دوم را حفظ کرده‌اند؛ بلکه در سال 2017، میزان هزینه‌ی صرف‌شده‌ در زمینه‌ی نیمه‌هادی را نیز به‌‌میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. این دو شرکت از سال 2011 جایگاه‌های نخست را از آن خود کرده‌اند و کماکان تأثیر شگرفی بر فناوری و ترندهای قیمتی در کل صنعت نیمه‌هادی می‌گذارند.

با این حال تحلیل‌گران گارتنر معتقدند که افزایش هزینه‌ی صرف‌شده توسط اپل و سامسونگ، علاوه‌ بر افزایش حجم تولید این شرکت‌ها، افزایش قیمت قطعات را نیز به نمایش می‌گذارد.

افزایش قابل توجه قیمت حافظه‌های فلش NAND و DRAM تأثیر بسیاری بر رتبه‌بندی خریداران تراشه‌ها در طول سال 2017 داشته است. بسیاری از تولیدکنندگان و حتی شرکت‌های بزرگ، نمی‌توانستند از ریسک کمبود تراشه‌ی حافظه و افزایش قیمت آن در طول سال 2017 اجتناب کنند. کمبود در زنجیره‌ی تأمین قطعات، نه‌تنها در بازار آی‌سی حافظه‌، بلکه در بازار سایر تراشه‌های نیمه‌هادی نظیر میکروکنترلرها، قطعات چندپارچه و قطعات پسیو رخ داد؛ این مسئله به‌ضرر تولیدکنندگان و به‌ نفع تأمین‌کنندگان تمام شد. از سویی دیگر اغلب تولیدکنندگان موفق، محصولات خود را از طریق تراشه‌های سیلیکون اختصاصی، [از سایر رقبا] متمایز می‌کنند. افزایش هزینه‌ی صرف‌شده در زمینه‌ی توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی تولیدکنندگان، در آینده خطر بزرگی برای رشد تولیدکنندگان تراشه‌های تجاری خواهد بود.

طبق اعلام گارتنر، 10 خریدار بزرگ تراشه‌، 40 درصد از بازار کل صنعت نیمه‌هادی را در سال 2017 شکل می‌دهند و پیش‌بینی می‌کند که این سهم تا سال 2021 به حدود 45 درصد خواهد رسید.


افشای گزارش سفارش صفحه لمسی توسط اپل برای مک بوک

فاش شدن خبر سفارش صفحه‌ لمسی توسط اپل، شایعه‌ی تصمیم کوپرتینویی‌ها برای ساخت مک‌بوک‌ تمام‌لمسی را تقویت کرده است.

افشای گزارش سفارش صفحه‌ لمسی توسط اپل برای مک‌ بوک

آیا امسال شرکت اپل مک‌بوک جدید 13 اینچی با صفحه‌ نمایش لمسی عرضه خواهد کرد؟ اگر گزارش انتشارات زنجیره‌ی تأمین دیجی‌تایمز درست باشد، پاسخ‌ این سؤال مثبت است. اما ممکن است این مک‌بوک با صفحه‌‌‌ی لمسی، آن چیزی نباشد که همه انتظارش را دارند.

دیجی‌تایمز ابتدا ادعای خود را با این شرح شروع می‌کند که طبق‌ گزارش‌های رسیده، شرکت اپل قصد دارد یک مک‌بوک 13 اینچی ابتدایی را نیمه‌ی دوم سال 2018 عرضه کند. در ادامه توضیح داده شده است که GIS تایوان در حال‌ حاضر پنل‌های لمسی سه‌بعدی آیفون 10 را تهیه می‌کند و همچنین کار تهیه‌ی ماژول LCD برای خط تولید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک اپل را اواخر سال گذشته بر عهده گرفته است. بر اساس گزارش دیجی‌تایمز، GIS اکنون هرماه 300 هزار پنل لپ‌تاپ‌ ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود که با سفارش جدید مک‌بوک، این عدد تا آخر امسال دو برابر شود.

نکته‌ای که به‌طور مشخص از این سفارش جدید می‌توانیم بفهمیم، این است که اپل می‌خواهد مک‌بوک 13 اینچی را جایگزین مک‌بوک ضعیف 12 اینچی و مک‌بوک ایر 13 اینچی قدیمی خود کند. علاوه‌ بر این، از آنجایی که پای یک سازنده‌ی صفحه‌ی لمسی درمیان است، انتظار می‌رود که مک‌بوک جدید صفحه‌ی لمسی کاملی داشته باشد. قاعدتا چنین کاری برای اپل آسان خواهد بود؛ چراکه طبق گزارش‌ها، سیستم‌ عامل مک در سال جاری میلادی، سازگاری خود با اپلیکیشن‌های آیپد و آیفون را بیشتر خواهد کرد. این قابلیت از مک‌هایی با صفحه‌ی لمسی کامل نشأت می‌گیرد.

متأسفانه توضیح احتمالی دیگری هم برای این سناریو وجود دارد؛ اینکه تاچ‌بار اپل، یک صفحه‌ی لمسی OLED است و جایگزین کلیدهای عملکردی در مک‌بوک‌ پرو می‌شود. مک‌‌بوک پروی پایه درحال‌حاضر تاچ‌بار ندارد؛ ولی اگر شرکت اپل مدل جدیدی از پرو یا یک مک‌بوک 13 اینچی (که پرو نیست) عرضه کند، فروش مک‌بوک‌های مجهز به صفحه‌ی لمسی نسبت به حال‌ حاضر دوبرابر خواهد شد.

رایج‌ کردن تاچ‌بار در مک زیاد هیجان‌انگیز نیست و کاربران مک را مجبور خواهد کرد تا با استفاده‌ از ترک‌پد مک‌بوک با آیپد و آیفون کار کنند. این درحالی است که بسیاری از رقبای لپ‌تاپ‌های اپل در چند سال گذشته به صفحات‌ لمسی کامل روی آورده‌اند. البته این کار با تصمیمات اخیر اپل درمورد لپ‌تاپ‌ها سازگار خواهد بود.

باید منتظر خبرهای آتی در این مورد باشیم و برای اظهار نظر درباره‌ی این موضع زود است.


اپل درصدد عرضه دو مک بوک و یک آیمک بهروزشده است

اپل در حال توسعه‌ی نسل جدید مک‌بوک و آی‌مک است که در آن‌ها از تراشه‌ای شبیه به T2 استفاده می‌شود. این تراشه پیش‌تر در آی‌مک پرو مورد استفاده قرار گرفته بود.

اپل درصدد عرضه دو مک بوک و یک آیمک به‌روزشده است

تقریبا تمام شرکت‌ها به سمت طراحی تراشه‌ی اختصاصی و استفاده از آن‌ در محصولات خود حرکت می‌کنند. اپل اولین شرکتی بود که طراحی اختصاصی خود را سال 2007 در نسخه اول آیفون مورد استفاده قرار داد. پس از آن محصولات جدید و قدیمی این شرکت یک یه یک میزبان تراشه‌های اختصاصی بیشتری شدند تا جایی که پیش‌بینی می‌شود پردازنده‌ی اینتل نیز از رایانه‌های اپل کنار گذاشته شود!

بر اساس گزارش وب‌سایت بلومبرگ، اپل در حال توسعه‌ی نسل جدید لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های مک‌ است که در آن‌ها از تراشه‌ای شبیه به T2 استفاده می‌شود. این تراشه پیش‌تر در آی‌مک پرو مورد استفاده قرار گرفته است. نسخه قبلی این تراشه (T1) در مک‌بوک پرو 2016 استفاده شده بود. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که آیپد جدید تا انتهای سال 2018 ارائه خواهد شد. جزئیات بیشتری از این تراشه‌ در دسترس نیست و اطلاعات موجود از مقاله‌ بزرگ‌تری در بخش تراشه اپل استخراج شده است.

گزارش بلومبرگ به‌طور دقیق مشخص نمی‌کند کدام دسته از محصولات ارتقاء عمده خواهند داشت؛ اما می‌گوید اپل حداقل سه مدل - شامل دو لپ‌تاپ و یک رایانه رومیزی - جدید با بهره‌گیری از تراشه اختصاصی، در دست توسعه دارد. نامزد اول برای دریافت تراشه T2، مک پروی ماژولار است؛ چرا که این تراشه پیش‌تر روی دستگاه حرفه‌ای دیگری قرار گرفته است؛ اما از سوی دیگر آی‌مک نیز می‌تواند گزینه‌ی دریافت این تراشه باشد. اپل قبلا اعلام کرده است که مک پرو در دست توسعه قرار دارد؛ اما هیچ تضمینی نداده است که 2018 زمان ارائه این محصول باشد.

اما در مورد گزینه‌های لپ‌تاپ، بنابر گزارش‌های قبلی، مک‌بوک پروی جدید، به‌روزرسانی عمده‌ای نخواهد داشت؛ بنابراین یکی از دو دستگاه نامزد برای دریافت تراشه می‌تواند مک‌بوک رتینا باشد. تراشه‌ی T1‌ اکنون روی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو وجود دارد و وظیفه‌ی آن مدیریت تاچ‌بار، تاچ‌ آی‌دی و میزبانی از Secure Enclave (محفل امن) است؛ اما تراشه‌ی T2‌ آی‌مک پرو بلندپروازانه‌تر است. وظیفه‌ی این تراشه، امنیت هسته‌ی سیستم عامل با استفاده از بوت امن، عمل به عنوان کنترل‌کننده حافظه‌های SSD، پردازش سیگنال‌های تصویر برای دوربین FaceTime و برخی وظایف دیگر است.

همان‌طور که گفته شد، به نظر نمی‌آید نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آیپد تا پایان سال عرضه شود. ممکن است اپل نسخه‌ی A11‌ پردازنده را برای نسل بعدی به کار نگیرد و به‌صورت مستقیم به سراغ پردازنده‌ی A12X برود. اپل در نسخه قبلی آیپد پرو از تراشه A10‌ استفاده کرده بود و انتظار نمی‌رود محصول پایان سال 2018 آن دارای پردازنده‌ی قدیمی A11 باشد. طبق روال همیشه، پردازنده‌ی نسخه‌ی جدید آیفون که تابستان 2018 معرفی می‌شود، A12 خواهد بود.

نسخه کامل مقاله بلومبرگ جزئیات بیشتری در رابطه با واحد تراشه‌های اپل ارائه می‌دهد؛ واحدی که مدیریت آن برعهده‌ی جانی سروجی است. اپل در کنار تراشه‌ T2‌ که به‌عنوان هسته پردازشی کمکی در مک‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حال طراحی تراشه‌‌های گوناگون برای استفاده در آیفون، آیپد و اپل واچ است. روزی خواهد رسید که اپل قادر به طراحی یک واحد پردازش مرکزی (CPU) کامل برای استفاده به‌عنوان پردازنده مرکزی در رایانه‌های مک باشد. البته این گذار از معماری x86 به ARM بسیار پیچیده و حساس خواهد بود.

بلومبرگ می‌گوید اپل در ماه‌های اخیر در حال جذب مهندسان کوالکام است که نشان می‌دهد اپل قصد ساخت تراشه‌ی مودم اختصاصی خود را دارد؛ البته کوپرتینونشین‌ها در ابتدای این مسیر بسیار طولانی قرار دارند. کوالکام سال‌ها تأمین‌کننده‌ی انحصاری تراشه‌های ارتباط سلولی LTE برای آیفون و آیپد بوده است. از زمان عرضه‌ی آیفون 7 تاکنون، کوالکام و اینتل وظیفه‌ی تأمین مودم‌های LTE را برای گوشی‌های هوشمند اپل برعهده داشته‌اند. گفته می‌شود که هیچ‌کدام از مدل‌های 2018 آیفون از تراشه‌های کوالکام بهره نخواهند برد.


سونی از پروژکتور کوتاه برد 30 هزاردلاری خود رونمایی کرد سونی در

سونی در نمایشگاه CES 2018 از جدیدترین ویدیو پروژکتور 4K و کوتاه‌برد خود به نام LSPX-A1 رونمایی کرد.

سونی از پروژکتور کوتاه‌ برد 30 هزاردلاری خود رونمایی کرد

در سال‌های اخیر شاهد چند مدل ویدیو پروژکتور کوتاه‌برد از سونی بوده‌ایم. مشکلی که همواره این پروژکتورها داشته‌اند قیمت فوق‌العاده بالای آن‌ها بوده است. به همین دلیل خیلی از کاربران علاقه‌ای به این نوع پروژکتور نشان نمی‌دهند و ممکن است عده‌ی زیادی حتی اسم پروژکتور کوتاه‌برد را نشنیده باشند.

متأسفانه امسال نیز رسم گرانی این محصولات پا بر جا ماند و سونی در نمایشگاه CES 2018 پروژکتور کوتاه‌برد جدید خود به نام LSPX-A1 را حتی گران‌تر از مدل سال گذشته قیمت‌گذاری کرد. این محصول با پنج‌هزار دلار افزایش قیمت نسبت به مدل پیشین، 30 هزار دلار قیمت دارد؛ اما می‌توان این تفاوت قیمت را به ویژگی جدید آن مرتبط دانست. LSPX-A1 به شش اسپیکر مجهز است که صدایی 360 درجه را شبیه‌سازی می‌کنند.

این پروژکتور با داشتن قفسه‌ی چوبی و سطح صاف و صیغلی بالای آن، بیشتر به یک میز تلویزیون لوکس و سطح بالا شباهت دارد. یک ساب‌ووفر نیز در قسمت زیرین این پروژکتور کار گذاشته شده است. در استفاده‌ی نمایشی، این دستگاه عملکرد قابل تحسینی به نمایش گذاشت و تصویری با کیفیت 4K را در اندازه‌ی 120 اینچ روی دیواری که تنها 24 سانتی‌متر از آن فاصله داشت منعکس کرد. یک ضعف بزرگ این پروژکتور شاید این باشد که با وجود پشتیبانی از HDR10 از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند.

ویدیو پروژکتور سونی

در خصوص صدا، 6 بلندگوی تعبیه‌شده در LSPX-A1 به خوبی توانستند فضای اتاق کنفرانس که به بزرگی یک سالن پذیرایی معمولی بود را پوشش دهند؛ اما با اینکه داشتن این اسپیکرها گزینه‌ی خوبی است، کیفیت صدای تولیدشده توسط آن‌ها در حد و اندازه‌های یک محصول 30 هزار دلاری نبود. اسپیکرهای 500 دلاری می‌توانند صدایی با وضوح و تفکیک بهتر ارائه دهند. باید این را هم در نظر داشت که این محصول برای کسانی دغدغه‌ی کیفیت صوتی دارند طراحی نشده است و مخاطب آن صرفا قشر مرفه جامعه است.


نسخه جدید بازی پوکمون گو در راه است

بیش از یک سال از زمانی که بازی پوکمون گو در دنیا کولاک کرد می‌گذرد. بازی‌ جذابی که کاربرانش را برای یافتن هیولا‌های مجازی راهی خیابان‌های واقعی می‌کند.

نسخه جدید بازی پوکمون گو در راه است

خیلی زود پوکمون گو تبدیل به یک پدیده‌ی اجتماعی شد و کودکان و بزرگ‌سالان را در پارک‌ها، خیابان‌ها و سایر اماکن عمومی به بهانه‌ی بازی دور هم جمع می‌کرد. کاراکترها و به‌روزرسانی‌های جدید این بازی مانع از فروکش کردن شور و حرارت و هیجان کاربران آن می‌شدند. بیش از 65 میلیون نفر ماهانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند؛ گرچه این مقدار در دوره‌های بعد کمی کاهش یافت. در آمریکا این بازی از پرسود‌ترین اپلیکیشن‌?ها به شمار می‌رود و حتی در ماه ژوئیه یک هفته در صدر تمام جداول فروش قرار داشت.

تخمین زده می‌شود که پوکمون گو در حدود 1.5 تا 2 میلیارد دلار از منابع عمده‌ی درآمد کمپانی‌های دست‌اندرکار این بازی یعنی نیانتیک، پوکمون و نینتندو، محسوب می‌شود. نینتندو درآمد خود از سایر سهامش را 6.23 میلیارد ین (معادل 215 میلیون دلار) گزارش کرده است که مجموعا معادل درآمد تنها بخشی از سهامش در پوکمون به حساب می‌آید.

سانکازو ایشی هارا، مدیرعامل شرکت پوکمون واحد توکیو، می‌گوید: «این تنها آغازی برای برنامه‌های آینده‌ ما است.» او در نشستی که با خبرگزاری بلومبرگ داشت، در رابطه با جایگاه گوشی‌های هوشمند در آینده و نسخه‌ی بعدی پوکمون گو برای کنسول بازی سوییچ شرکت نینتندو به صحبت پرداخت.

پوکمون گو

جدید‌ترین بازی‌های پوکمون همزمان با ساخت کارت‌های بازی، کارتون‌ها، کمیک‌ها و اسباب‌بازی‌های تازه، کاراکتر‌های هیولایی با ویژگی‌های جدیدی معرفی شده است. این بازی به‌خوبی نشان می‌دهد چگونه گوشی‌های هوشمند برفرهنگ عامه‌ی مردم تأثیر می‌گذارند و در کاربران علاقه‌مندی ایجاد می‌کنند. ایشی هارا برنامه‌های بیشتری برای پوکمون گو دارد؛ مانند امکان خرید و فروش هیولاهای پوکمون و نبرد تن به تن بین آن‌ها. گرچه بسیاری این امکانات تازه را پیش‌بینی کرده بودند؛ اما این اولین باری بود که این کمپانی به‌طور رسمی از آن‌ها صحبت به میان آورد. ایشی هارا معتقد است کاربران برای کشف این امکانات تازه، دوباره به دنیای بازی بازخواهند گشت.

ما تنها 10 درصد از برنامه‌هایمان را عملی کرده‌ایم‌. تجربه‌ی تجارت و خرید و فروش پوکمون‌ها و نبرد تن به تن بین آن‌ها، از برنامه‌های پیش رو خواهند بود.

بسته به مکان جغرافیایی کاربر، کاراکتر پوکمون‌ها تغییر خواهد کرد. برای مثال مخفی کردن پوکمون‌هایی یخ‌زده در مناطق سردسیر؛ کسانی که در مناطق حاره‌ای زندگی می‌کنند قادر به یافتن این هیولاها نخواهند بود. ما به سبک زندگی پوکمون‌ها، طراحی دقیق بازی مطابق با محل زندگی و احساس همزادپنداری و نزدیکی کاربر با پوکمون‌های کشف‌شده‌اش توجه خواهیم کرد.

اگر شما همین حالا به ساحل بروید می‌توانید پوکمون‌های آبی پیدا کنید. ولی اگر برای مثال به پوکمون‌های الکتریکی مثل پیکچو نیاز داشته باشید، آیا رفتن به نیروگاه‌ها و مراکز انتقال نیرو برای یافتن آن‌ها ایده‌ی خوبی است؟ آیا این کار امن خواهد بود؟ ما این مسئله را کاملا واقع‌بینانه بررسی خواهیم کرد.

از طرف دیگر، این بازی مشکلات دیگری نیز برای جامعه به همراه داشته است. وقتی عده‌ی زیادی برای بازی دور هم جمع شوند، احتمال آشوب خیابانی زیاد خواهد شد. همچنین مشکل خیره ماندن به گوشی هوشمند در هنگام راه رفتن، تنها مختص به پوکمون گو نیست و مشکل فراگیری محسوب می‌شود؛ اما در هر صورت لازم است درباره خطرات جانبی نیز به دنبال چاره‌اندیشی بود.

Pokémon Go

بازی جدید پوکمون برای کنسول سوییچ

در ماه ژوئن، ایشی هارا از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید بازی برای کنسول‌های سوییچ شرکت نینتندو خبر داد. کلیپ تبلیغاتی 16 ثانیه‌ای بازی، ارزش سهام کمپانی را تا 3 درصد در بورس آمریکا افزایش داد؛ به‌طوری که سرمایه‌گذاران درباره‌ی میزان افزایش فروش کنسول‌های سوییچ شرط‌‌‌بندی کردند. ایشی هارا جزئیات بیشتری فاش کرد و از رونمایی بازی تا سال 2018 خبر داد.

ما این رونمایی را شانس جدیدی برای نفوذ بیشتر و عمیق‌تر پوکمون گو قلمداد می‌کنیم. بنابراین این کنسول‌ها پلتفرم مهمی برای معرفی بازی ما خواهند بود.

در حال حاضر ما از صفحه‌های 8 تا 10 اینچی استفاده می‌کنیم ولی با تلویزیون‌های وضوح بالا می‌توان دنیای جدیدی از گرافیک و صداگذاری این بازی را تجربه کرد.

تا امروز، پوکمون گو به‌عنوان یک بازی فردی طراحی شده بود، اما امروز شما می‌توانید به‌صورت گروهی نیز به این بازی بپردازید. تیم‌بندی‌ها به‌گونه‌ای است که در عین سادگی، هیجان لازم را نیز داشته باشند.

نمی‌توانم با اطمینان بگویم که آیا وسایل جانبی جدیدی ارائه خواهیم داد یا نه؛ ولی به انجام این کار نیز فکر خواهیم کرد.

برخلاف گوشی‌های هوشمند، کنسول جدید سوییچ نیاز به دسترسی دائم به اینترنت برای بازی ندارد و از این جهت مانند دستگاه‌های DS و 3DS شرکت نینتندو عمل می‌کند.

واقعیت افزوده و آینده بازی پوکمون

افزون بر این، ایشی هارا درباره‌ی واقعیت افزوده (AR) به گفتگو پرداخت‌. واقعیت افزوده نوعی فناوری است که می‌تواند صحنه‌ها و کاراکتر‌های مجازی را به دنیای واقعی منتقل کند! او گفت: «کمپانی پوکمون همواره واقعیت افزوده را مانند رؤیایی آمیخته با واقعیت در نظر داشته‌ است.» در ادامه توضیحات ایشی‌هارا در‌ این‌باره می‌خوانیم:

با واقعیت تکمیل‌شده‌ای که هم‌اکنون در دسترس ما است؛ اگر شما پیکاچو را پیدا کنید و بگویید او آن‌جا است، هیچ‌کس حقیقتا حضور غیر‌ مجازی آن کاراکتر را باور ندارد. اما با تکنولوژی جدید واقعیت افزوده شما بعد از پیدا کردن پیکاچو می‌توانید تصویری سایه‌مانند از او ببینید که ممکن است به شما نزدیک شود، با شما حرف بزند و در دنیای اطراف شما حضور داشته باشد. ما به‌زودی ‌می‌توانیم شاهد تولد این واقعیت باشیم. می‌توانیم حتی هیولایی بسازیم که علاوه بر قابلیت مشاهده، قابلیت لمس شدن نیز داشته باشد.

دستیارهای مجازی جدیدی مانند دستیارهای صوتی کمپانی‌های گوگل‌، ‌آمازون و اپل افزوده خواهند شد. این فناوری گفتگومحور می‌تواند افق جدیدی برای دنیای‌ سرگرمی محسوب شود.

دستگاه سوییچ تنها یکی از پلتفرم‌های پیشرفت این بازی به حساب می‌‌آید. ما یقین داریم که می‌توانیم بستر‌های دیگری فراهم کنیم تا بتوانیم بازی کردن به‌صورت مجازی را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک کنیم.


بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته اول آبان 1396

در مقاله بهترین بازی های اندروید و آیفون، این هفته به سراغ بازی اول شخص Sniper: Ghost Warrior و بازی رزمی The Executive رفته‌ایم.

بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته اول آبان 1396

زومجی به صورت هفتگی در روز پنجشنبه، بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را برای علاقه‌مندان به تجربه بازی‌های موبایل در اوقات فراغت آخر هفته معرفی می‌کند. هفته گذشته نیز بازی‌های متنوعی در زومجی معرفی شد که در لیست پایین می‌توانید پنج عدد از بهترین آنها را مشاهده کنید. در این هفته بازی‌ای مثل Sniper: Ghost Warrior را داشتیم که یک تجربه عالی از قرار گرفتن در نقش یک تک‌تیرانداز ارائه می‌کند و از طرف دیگر، بازی‌ای مثل Brutal Street 2 را داریم که یک بازی مبارزه‌ای با سبک و سیاق شورش در شهر ارائه می‌کند. 

اگر بازی‌های پایین نظر شما جلب نکرد، زومجی به صورت روزانه بهترین بازی های موبایل را معرفی می‌کند که می‌توانید از بخش معرفی بازی موبایل به تمامی آنها دسترسی پیدا کنید. اگر به دنبال فهرستی از بازی‌ها می‌گردید، زومجی به صورت ماهیانه بهترین بازی های اندروید رایگان و غیر رایگان را معرفی می‌کند.

بازی Sniper: Ghost Warrior

Sniper: Ghost Warrior

 

سری Sniper: Ghost Warrior با اینکه مجموعه بازی بی‌نقصی نیست، اما تجربه نسبتا خوبی از قرار گرفتن در نقش یک تک‌تیرانداز ارائه می‌کند. پس از انتشار سه نسخه از این مجموعه برای پی‌سی و کنسول‌ها، استودیو سی‌آی گیمز، سازنده سری، با همکاری آکتپوس گیمز، یک بازی اندروید و آیفون با نام Sniper: Ghost Warrior نیز منتشر کرده است که تجربه‌ای مشابه با نسخه‌های کنسولی ارائه می‌کند. نسخه موبایل Sniper: Ghost Warrior، دارای چهار حالت بازی مختلف است؛ حالتی مثل Story که در آن گیمر باید در نقش یک تک تیرانداز، وارد یک باند کارتل شود و برای کشتن سردسته آن تلاش کند یا حالت Contract که تلاش برای زنده ماندن را به تصویر می‌کشد و در آن باید تا زمانی که زنده هستید، برای کشتن دشمنان تلاش کنید. 

Sniper: Ghost Warrior همچنین گرافیک و جلوه‌های بصری بسیار زیبایی هم دارد و مانند نسخه‌های کنسولی، در آن شاهد دوربین سینمایی نیز هستیم و گلوله‌ها تا برخورد به هدف، با صحنه‌ای سینمایی دنبال می‌شوند. ترکیب این جلوه‌های بصری زیبا با موسیقی گوش‌نواز، باعث شده تا Sniper: Ghost Warrior حس و حالی شبیه به یک بازی کنسولی ارائه کند. پس اگر به بازی‌های شوتر، مخصوصا از نوع اسنایپر علاقه دارید، دانلود بازی Sniper: Ghost Warrior پیشنهاد می‌شود.

 

بازی Don

Don"t Starve: Shipwrecked

 

بازی Don"t Starve اولین بار در جریان سال 2013، برای پی‌سی منتشر شد و توانست به‌عنوان یک بازی مستقل، استقبال خیلی خوب گیمر‌ها و منتقدین را نیز در پی داشته باشد؛ به طوری که موفقیت بازی باعث شد تا شاهد پورت شدن آن برای پلتفرم‌های دیگر نیز باشیم. حال یک نسخه کامل از این بازی در قالب Don"t Starve: Shipwrecked برای اندروید و آیفون نیز منتشر شده و اگر به بازی‌های مستقل علاقه داشته باشید، می‌توانید لذت زیادی از آن ببرید. 

در بازی Don"t Starve: Shipwrecked باز هم باید با شخصیت ویلسون همراه شوید و سعی کنید برای مدت 100 روز، در یک محیط استوایی ولی بی‌رحم، زنده بمانید. در Don"t Starve: Shipwrecked هم مانند نسخه اولیه این بازی، خطرات زیادی شخصیت ویلسون را تهدید می‌کنند و با اینکه دنیای بازی زیبا و سرسبز است، اما این به معنی کاملا امن بودن آن نیست. در این بازی باید برای پیدا کردن منابع مختلف تلاش کنید و مواظب خطر‌هایی مثل حیوانات وحشی هم باشید. امکان به دست آوردن منابع مختلف، وجود انواع و اقسام تجهیزاتی که می‌توانید آن‌ها را بسازید و همچنین داستانی جالب، Don"t Starve: Shipwrecked را به تجربه‌ای باارزش تبدیل کرده است.

 

بازی Brutal Street 2

Brutal Street 2

بازی‌های مثل شورش در شهر، در زمان کنسول‌هایی چون سگا جنسیس، محبوبیت زیادی داشتند و هنوز هم طرفداران خود را دارند. حال با گسترش بازی‌های موبایل، آثار مختلفی در این سبک یعنی مبارزه‌های خیابانی برای اندروید و آیفون منتشر می‌شوند که تجربه برخی از آن‌ها، بسیار هم لذت‌بخش است. Brutal Street 2 یکی از همین دست بازی‌ها است که در آن می‌توانید حس و حال مبارزه‌های خیابانی را به بهترین شکل تجربه کنید. 

در ابتدای بازی Brutal Street 2، شاهد دزدیده شدن دو دختر هستیم و حال وظیفه شخصیت اصلی بازی است که برای نجات آن‌ها اقدام کند. با اینکه در ابتدای بازی، شخصیت اصلی به‌تنهایی با دشمنانش مبارزه می‌کند، به مرور زمان شاهد اضافه شدن شخصیت‌های جدیدی نیز به بازی هستیم که هریک توانایی‌های خاص خودشان را دارند و همین مساله، ابعاد تاکتیکی بیش‌تری به Brutal Street 2 می‌بخشد. برای مثال، یکی از شخصیت‌ها قادر به احیای سلامت شخصیت دیگر است و در نقطه مقابل، شخصیت دیگری می‌تواند از راه دور به سمت دشمنان تیراندازی کند.

 

بازی Badland 2

Badland 2

 

نسخه اول بازی Badland یکی از بهترین بازی‌های آرکیدی بود که برای اندروید و آیفون منتشر شد و علاوه بر استقبال عالی گیمر‌ها، بازی توانست جوایز مختلفی را نیز دریافت کند. همین هم باعث شد تا سازندگان بازی، سراغ ساخت نسخه دوم آن بروند و Badland 2 پس از گذشت دو سال از انتشار نسخه اول، منتشر شد. Badland 2 روندی مانند نسخه اول خود دارد، اما چالش‌های جدیدی نیز ارائه می‌کند. در این بازی، دوربین به صورت خودکار حرکت می‌کند و شما باید سعی کنید که از دوربین جا نمانید؛ وگرنه شکست خواهید خورد. 

اما پیشروی در مراحل بازی، به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و شاید بتوان مراحل اولیه را پشت سر گذاشت، اما به مرور زمان شاهد اضافه شدن چالش‌های جدیدی به بازی در قالب تله‌ها و موارد دیگر هستیم. بازی Badland 2 در مجموع 4 جهان مختلف دارد که هریک، طراحی‌های منحصر‌به‌فردی دارند و در هرکدام از آن‌ها شاهد 10 مرحله هستیم و تعداد مراحل کلی بازی به 40 می‌رسد. Badland 2 همچنین علاوه بر گیم‌پلی عالی، جلوه‌های هنری بسیار زیبایی هم دارد و می‌توان آن را جزو بازی‌های زیبای موبایل حساب کرد. پس اگر به دنبال یک بازی اعتیادآور هستید و مخصوصا از نسخه اول Badland هم لذت زیادی بردید، دانلود بازی Badland 2 پیشنهاد می‌شود.

بازی The Executive

The Executive

 

Brutal Street 2 تنها بازی مبارزه‌ای این هفته نبوده و در این لیست یک بازی دیگر در این سبک، به نام The Executive نیز معرفی خواهیم کرد. داستان بازی اندروید و آیفون The Executive از این قرار است که یک کارمند اداری معمولی، یک روز مطلع می‌شود که همه همکارانش به موجوداتی عجیب و غریب تبدیل شده‌اند و قصد جانش را دارند. حال این کارمند باید سعی کند با تمامی این موجودات یا همان همکاران سابقش به صورت تن به تن مبارزه کند و زنده بماند.  

The Executive در مجموع شامل 120 مرحله مختلف می‌شود و سازندگان، بیش از 50 نوع دشمن برای آن طراحی کرده‌اند که هریک نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند. در طول هر مرحله باید با چند دشمن مبارزه کنید. بازی The Executive همچنین یک سری المان‌های نقش‌آفرینی هم دارد و به مرور زمان، با به دست آوردن پول رایج بازی، می‌توانید قابلیت‌های مختلف شخصیت خود مثل سلامتی یا قدرت را ارتقا بدهید. با اینکه The Executive سه دلار قیمت دارد، اما بازی‌ای است که می‌تواند در طولانی مدت هم سرگرم‌کننده باشد و قطعا ارزش خرید و تجربه کردن را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 


AMD چیپ ست جدید سری 400 را ثبت کرد

طبق برخی اطلاعات منتشر شده AMD‌ به زودی از چیپ‌ست‌های جدید سری 400 خود به صورت رسمی رونمایی می‌کند.

AMD چیپ‌ ست جدید سری 400 را ثبت کرد

AMD‌ پیش‌تر و به صورت رسمی اعلام کرده بود که سال آینده‌ی میلادی از تکنولوژی 14 نانومتری LPP فعلی به نمونه‌ی 12 نانومتری LP شرکت گلوبال‌فاندریز مهاجرت خواهد کرد. پس می‌توان انتظار رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های این شرکت را در سال 2018 داشت. حال اطلاعاتی فاش شده است که از عرضه‌ی یک چیپ‌ست جدید توسط AMD خبر می‌دهند.

چیپست ای ام دی amd

چیپ‌ست جدید سری 400 شرکت AMD به تازگی در لیست سایت PCI-SIG‌ رویت شده است. این چیپ‌ست جدید با نام Promontory 400 Series به ثبت رسیده است. طبق این اطلاعات چیپ‌ست فعلی سری 300 همچنین در خانواده‌ی Promontory قرار می‌گیرد.

چیپ‌ست‌های فعلی AMD در این لیست و در بخش PCIe 2.0 طبقه‌بندی شده‌اند. با توجه به قرارگیری چیپ‌ست‌های سری 400 در بخش PCIe 3.0، پس شاهد بهبود آن‌ها در این بخش خواهیم شد و البته نباید انتظار پشتیبانی آن‌ها از نسل چهارم رابط PCIe را داشت. پیش از این AMD به کاربران خود قول پشتیبانی از پلتفرم AM4 را تا سال 2020 داده بود. بدین ترتیب انتظار می‌رود چیپ‌ست‌های سری 400 از پردازنده‌های فعلی رایزن پشتیبانی کنند. 

چیپست ای ام دی amd

چیپ‌ست‌ها سری 300 تا 8 لاین نسل دوم PCIe را در اختیار کاربران قرار می‌دادند و اکنون بهبود آن‌ها به نسل سوم این رابط، عملکرد و پهنای باند دو برابری را به همراه خواهد داشت. پیش از این APUهای AMD از سوکت +FM2 بهره می‌بردند، این در حالی بود که پردازنده‌های سری FX تنها قابلیت اتصال به سوکت‌های +AM3 را داشتند. اکنون تمام پردازنده‌های این شرکت از سوکت AM4 پشتیبانی می‌کنند.

چیپست ای ام دی amd

چیپ‌ست‌های سری 300 AMD کاهش محسوسی در توان مصرفی ایجاد کردند و احتمال می‌رود که نسل جدید چیپ‌ست‌های این شرکت، پا را از این بیشتر فرا بگذارد. رویداد CES 2018 به‌زودی آغاز به کار می‌کند و انتظار می‌رود AMD اطلاعات بیشتری در این خصوص ارایه دهد.


توقف تولید بی ام و i8 و i3 در آینده نزدیک

سرنوشت خودروهای برقی بی‌ام‌و i3 و کوپه i8 از خانواده الکتریکی i، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گزارش‌ها نشان می‌دهند که توقف تولید آن‌ها محتمل است.

توقف تولید بی ام و i8 و i3 در آینده نزدیک

ماه گذشته، بی‌ام‌و تأیید کرد که عضو سوم خانواده خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و سری i برای ورود به بازار جهانی آماده می‌شود. در حقیقت تا زمانی که خودروی برقی آی‌نکست (iNext) بتواند وارد خط تولید بی‌ام‌و شود، برای جایگزینی مدل‌های الکتریکی از مدل i4 استفاده خواهد شد که قرار است تا سال 2020 روانه بازار شود. بی‌ام‌و i4 طی این مدت، احتمالا تنها خودروی الکتریکی در سبد غول خودروسازی باواریا خواهد بود. گزارش جدیدی نشان می‌دهد که خودروهای بی‌ام‌و i3 و کوپه بی‌ام‌و i8 ممکن است پس از نسل‌های فعلی خود، تولید نشوند.

ادامه مطلب...