سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توقف تولید بی ام و i8 و i3 در آینده نزدیک

سرنوشت خودروهای برقی بی‌ام‌و i3 و کوپه i8 از خانواده الکتریکی i، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گزارش‌ها نشان می‌دهند که توقف تولید آن‌ها محتمل است.

توقف تولید بی ام و i8 و i3 در آینده نزدیک

ماه گذشته، بی‌ام‌و تأیید کرد که عضو سوم خانواده خودروهای الکتریکی بی‌ام‌و سری i برای ورود به بازار جهانی آماده می‌شود. در حقیقت تا زمانی که خودروی برقی آی‌نکست (iNext) بتواند وارد خط تولید بی‌ام‌و شود، برای جایگزینی مدل‌های الکتریکی از مدل i4 استفاده خواهد شد که قرار است تا سال 2020 روانه بازار شود. بی‌ام‌و i4 طی این مدت، احتمالا تنها خودروی الکتریکی در سبد غول خودروسازی باواریا خواهد بود. گزارش جدیدی نشان می‌دهد که خودروهای بی‌ام‌و i3 و کوپه بی‌ام‌و i8 ممکن است پس از نسل‌های فعلی خود، تولید نشوند.

استفان یوراشک، رئیس بخش سیستم محرکه الکتریکی شرکت بی‌ام‌و، در مصاحبه‌ای که هفته گذشته طی نمایشگاه خودروی نیویورک داشت، به اتوموتیو نیوز گفت:

هنوز تصمیم نهایی در مورد این دو مدل گرفته نشده است و فعلا در این مورد با مشاوران و کارشناسان تبادل نظر می‌کنیم. این خودروها بسیار منحصربه‌فرد هستند. این‌ها مانند یک خانواده ساخته نشده‌اند که ما بتوانیم به روش‌های مختلف پنج یا 10 خودرو طبق پلت‌فرم آن‌ها توسعه دهیم.

آن‌چه یوراشک می‌گوید، به‌طور دقیق این است که خودروهای بی‌ام‌و i3 و i8 به‌عنوان مدل‌هایی برای نمایش فناوری‌های موجود این شرکت ساخته شدند و به‌عنوان مدل‌های تولیدی معمولی به آن‌ها نگاه نمی‌شود. بنابراین لازم نیست که آن‌ها لزوما روند سنتی صنعت خودرو را دنبال کنند. این سخنان بار دیگر اظهارات رابرت ایرلینگر، رئیس برند i بی‌ام‌و را منعکس می‌کنند. ایرلینگر اوایل سال جاری میلادی در مصاحبه‌ای با اتوکار از جریان داشتن فرآیند تصمیم‌گیری در مورد این دو خودروی برقی صحبت کرد.

BMW i3

با این حال، خودروهای بی‌ام‌و i8 و i3 در آینده‌ی نزدیک از خط تولید کنار گذاشته نخواهند شد. مدل شهری این خودروها در سال گذشته بازطراحی شد و کوپه‌های اسپرت در سال جاری با تغییر چهره مواجه می‌شوند. این خودرو احتمالا با نسخه‌ی عملکردی جدیدی به نام بی‌ام‌و i8 S به بازار خواهد آمد که در زیر کاپوت از پیشرانه‌ای با 450 اسب بخار بهره می‌برد. انتظار نداشته باشید که پیشرانه بنزینی بزرگ‌تری زیر کاپوت قرار بگیرد؛ زیرا سیستم محرکه هیبریدی فعلی می‌تواند قدرت بیشتری برای خودرو تولید کند.

دوماگوج دوکیچ، رئیس بخش طراحی بی‌ام‌و i، امسال در این باره گفت:

این‌طور نیست که همیشه یک خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 وجود داشته باشد و پس از آن، یک i3 دیگر داشته باشیم. الزامی وجود ندارد که یک مدل خودرو همیشه تولید شود؛ دنیای بی‌ام‌و موازی نیست. به‌سادگی می‌توان گفت که درست شبیه خودروی برقی بی‌ام‌و i8، لازم نیست پس از پایان تولید دنبال جایگزینی برای آن باشیم.