سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه تولید گلکسی اس 9 پلاس بیشتر از گلکسی نوت 8 است

بررسی‌ها حاکی از آن هسنند که تولید گلکسی اس 9 پلاس هزینه بیشتری برای سامسونگ در مقایسه با تولید گلکسی نوت 8 به همراه دارد.

هزینه تولید گلکسی اس 9 پلاس بیشتر از گلکسی نوت 8 است

با توجه به اینکه شرکت‌های مختلف در رابطه با هزینه تولید گوشی‌های هوشمند خود، اطلاعاتی ارائه نمی‌دهند؛ تخمین زدن قیمت تولید یک گوشی برای شرکت‌های دیگر کاری دشوار است. تحلیل‌گران اکثراً با استناد به منابع مطلع و غیر رسمی، هزینه تولید گوشی‌های مطرح را اعلام می‌کنند که شاید با هزینه واقعی برای تولید گوشی، اختلاف داشته باشد.

به‌تازگی هزینه تولید گوشی گلکسی اس 9 پلاس توسط Techinsights اعلام شده است و به‌ نظر می‌رسد این گوشی با هزینه بیشتری نسبت به گلکسی نوت 8 تولید می‌شود. همانطور که در ابتدا گفته شد، اطلاعات ارائه‌شده در مورد هزینه تولید گوشی‌های هوشمند، بر اساس تخمین‌هایی است که شاید کاملاً درست نباشند؛ به همین جهت، نمی‌توان اطمینان داشت که هزینه اعلام‌شده برای تولید گلکسی اس 9 پلاس به واقعیت نزدیک است.

گلکسی اس 9 پلاس

با صرف‌ نظر کردن از صحت یا عدم صحت اطلاعات ارائه‌شده، به‌ نظر می‌رسد تولید گلکسی اس 9 پلاس برای سامسونگ نزدیک به 379 دلار هزینه به همراه دارد؛ تولید صفحه‌نمایش و پنل لمسی گوشی، نزدیک به 72.5 دلار از این هزینه را شامل می‌شود و تولید باتری، تنها 5.5 دلار از هزینه تولید 379 دلاری گلکسی اس 9 پلاس را به خود اختصاص داده است.

برای مقایسه، هزینه تولید گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز ذکر شده که به ترتیب 369 و 343 دلار است. با احتساب هزینه تولید اعلام‌شده برای پرچم‌دار 6.2 اینچی جدید سامسونگ، این گوشی با هزینه بیشتری نسبت به نسل قبل یا حتی نسبت به گلکسی نوت 8 تولید می‌شود. این در حالی است که سامسونگ، پرچم‌دار جدیدش را با قیمت 840 دلار عرضه می‌کند که مشابه با قیمت اعلام‌شده برای گلکسی اس 8 پلاس است؛ در همین حال، گلکسی نوت 8 سامسونگ قیمت بالاتری نسبت به گلکسی اس 9 پلاس  در بازار دارد.

آیفون 10 (iPhone X) که یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار محسوب می‌شود، هزینه تولید 389.5 دلاری برای اپل به همراه دارد؛ کوپرتینویی‌ها این گوشی را با قیمت 999 دلار برای مدل 64 گیگابایتی به فروش می‌رسانند. آیفون 8 پلاس نیز که تولید آن 324.5 دلار برای اپل تمام می‌شود، 799 دلار قیمت‌گذاری شده است.

در میان گوشی‌های گلکسی اس 8 پلاس، گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 9 پلاس، سامسونگ بیشترین هزینه را برای تولید دوربین مدل «پلاس» پرچم‌دار 2018 خود می‌پردازد؛ همچنین به‌ نظر می‌رسد تولید نمایشگر سوپر امولد گلکسی نوت 8 از آماده‌سازی نمایشگر دو گوشی دیگر یعنی گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس، گران‌تر تمام شده است. اپل با صرف تنها 47.5 دلار، پنل نمایشگر IPS LCD یا تاچ گوشی آیفون 8 پلاس را آماده می‌کند؛ در همین حال برای آماده‌سازی صفحه‌نمایش اولد و پنل لمسی آیفون 10، نزدیک به 77 دلار هزینه می‌پردازد.

لازم به‌ ذکر است که بیشتر قطعات مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، توسط شرکت‌های تابعه سامسونگ الکترونیکز آماده می‌شوند؛ به عبارت بهتر، واحد موبایل برای تولید برخی از قطعات گوشی‌های هوشمند خود به شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ دیسپلی هزینه‌ای می‌پردازد. 

همچنین باید اشاره کرد که قیمت اعلام‌شده برای تولید گلکسی اس 9 پلاس یا گلکسی نوت 8، به منزله قیمت نهایی توسعه آن‌ها نیست؛ سامسونگ هزینه دیگری را برای بازاریابی گوشی‌های هوشمند می‌پردازد و همچنین بخشی از هزینه نهایی، صرف تیم تحقیق و توسعه و تیم توسعه‌ نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند سامسونگ می‌شود.