سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی گری اولدمن

در این مطلب به معرفی کامل گری اولدمن، بازیگر سرشناس عرصه سینما و تئاتر و برنده جایزه اسکار 2018 خواهیم پرداخت.

بیوگرافی گری اولدمن

گری اولدمن که در این مطلب به سراغ بیوگرافی او رفته‌ایم، در بیست و یکم مارس سال 1958 در ناحیه نیوکراس در لندن به دنیا آمد. پدر وی، لئونارد برترام اولدمن (1985 - 1921)  ملوان سابق بود که مدتی هم به عنوان جوشکار فعالیت می‌کرد و مادرش کاترین چلتن (متولد 1919) هم خانه دار است.

ادامه مطلب...

پول استار 1، اولین محصول زیرشاخهی ولوو معرفی شد

 پول‌استار، از سال‌ها قبل به‌عنوان زیرمجموعه‌ی ولوو در مسابقات سرعت شرکت داشت. این دپارتمان با معرفی خوردوی پلاگین هیبرید و اسپرت پول استار 1، تولید با برند اختصاصی خود را آغاز کرده است.

پول استار 1، اولین محصول زیرشاخه‌ی ولوو معرفی شد

در واپسین روزهای نمایشگاه خودروی ژنو، احتمال کمی برای معرفی یک محصول شاخص وجود داشت. این پیش‌داوری، حداقل برای امسال نادرست بود و با رونمایی پول‌استار 1، هیجان تازه‌ای به ژنو 2018 داده شد. حدود یک سال قبل، برند پول‌استار به‌عنوان خودروسازی مستقل و زیرمجموعه‌ی ولوو، اعلام موجودیت کرد.

ادامه مطلب...

ال جی برای کاهش هزینهها، در ساخت جی 7 از نمایشگر LCD استفاده میک

به‌ نظر می‌رسد ال‌جی برای کاهش هزینه‌های واحد موبایل خود، قصد دارد در ساخت جی 7، نسل بعدی گوشی هوشمند پرچم‌دارش از نمایشگر LCD استفاده کند.

ال جی برای کاهش هزینه‌ها، در ساخت جی 7 از نمایشگر LCD استفاده می‌کند

به گزارش وب‌سایت The investor، ال‌جی الکترونیکس احتمالا به‌منظور کاهش هزینه‌های بخش موبایل در ساخت گوشی هوشمند پرچم‌دار بعدی خود با نام احتمالی جی 7 از نمایشگر LCD استفاده خواهد کرد.

ادامه مطلب...

استیون هاوکینگ، تئوری زندگی

استیون هاوکینگ، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های علمی تاریخ بشر، هفته‌ی گذشته چشم از جهان فرو بست. به همین بهانه نگاهی اجمالی به مسیر زندگی این دانشمند داشته‌ایم.

استیون هاوکینگ، تئوری زندگی

پروفسور استیون هاوکینگ، دانشمندی اهل انگلیس بود که در طول عمر خود تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌های ریاضی و فیزیک و البته کیهان‌شناسی داشت. او علی‌رغم مبتلا شدن به بیماری نادر ALS در سن 21 سالگی، دست از اکتشافات علمی خود برنداشت. به موجب این بیماری اختلالاتی در نورون‌های حرکتی هاوکینگ صورت گرفت که منجر به ناتوانی جسمی وی شد. ادامه مطلب...

هزینه تولید گلکسی اس 9 پلاس بیشتر از گلکسی نوت 8 است

بررسی‌ها حاکی از آن هسنند که تولید گلکسی اس 9 پلاس هزینه بیشتری برای سامسونگ در مقایسه با تولید گلکسی نوت 8 به همراه دارد.

هزینه تولید گلکسی اس 9 پلاس بیشتر از گلکسی نوت 8 است

با توجه به اینکه شرکت‌های مختلف در رابطه با هزینه تولید گوشی‌های هوشمند خود، اطلاعاتی ارائه نمی‌دهند؛ تخمین زدن قیمت تولید یک گوشی برای شرکت‌های دیگر کاری دشوار است. تحلیل‌گران اکثراً با استناد به منابع مطلع و غیر رسمی، هزینه تولید گوشی‌های مطرح را اعلام می‌کنند که شاید با هزینه واقعی برای تولید گوشی، اختلاف داشته باشد.

ادامه مطلب...

مایکروسافت میخواهد کاربران را وادار به استفاده از مرورگر اج کند

مایکروسافت در تغییری جدید قصد دارد باز کردن لینک‌های برنامه‌ی Mail را تنها توسط مایکروسافت اج ممکن سازد.

مایکروسافت می‌خواهد کاربران را وادار به استفاده از مرورگر اج کند

مایکروسافت در حال آزمایش تغییری جدید در نسخه‌ی آتی ویندوز 10 است که احتمالا بسیاری از کاربران این ویندوز را آزرده خواهد کرد. غول دنیای نرم‌افزار روز گذشته اعلام کرد که در حال تست تغییری است که به واسطه‌ی آن وقتی در برنامه‌ی Mail روی لینکی کلیک کنید، لینک مورد نظر با مرورگر مایکروسافت اج باز خواهد شد. این تغییر یعنی اگر کروم یا فایرفاکس را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض خود در ویندوز 10 انتخاب کنید، مایکروسافت انتخاب شما را نادیده خواهد گرفت و در صورت کلیک روی هر لینکی در برنامه‌ی Mail مایکروسافت اج برای شما باز خواهد شد.

ادامه مطلب...

تغییر نام اندروید ور به Wear OS؛ اقدامی بیفایده برای احیای پلتفر

گوگل هفته‌ی گذشته نام سیستم‌عامل نه‌چندان محبوب دستگاه‌های پوشیدنی خود را از اندروید ور به ور اواس تغییر داد؛ اما این تغییر چه مفهومی برای کاربران دارد؟

تغییر نام اندروید ور به Wear OS؛ اقدامی بی‌فایده برای احیای پلتفرم پوشیدنی‌های گوگل

پنجشنبه‌ی گذشته، اهالی مانتین ویو اعلام کردند که نام سیستم‌عامل مخصوص دستگاه‌های پوشیدنی خود را که به‌طور گسترده در ساعت‌های هوشمند اجرا می‌شود، از  اندروید ور (Android Wear) به ور اواس (Wear OS) تغییر می‌دهند. غول دنیای فناوری ادعا می‌کند که نفوذ ساعت‌های هوشمند اندروید از 4 سال گذشته و از زمان عرضه‌ی اندروید ور در سال 2014 افزایش یافته است. سال گذشته، 30 درصد از مالکان جدید اندروید ور، کاربر آیفون‌ها بودند و عبارت «اندروید» در بخشی از نام این سیستم‌عامل می‌توانست به‌صورت بالقوه مشتریان را دچار این گمراهی کند که ساعت‌های اندروید ور تنها با گوشی‌های هوشمند اندروید سازگار هستند.

ادامه مطلب...

ابزار جدید بوش برای رفع ناخوشی حرکتی حین استفاده از هدست واقعیت

شرکت بوش سنسورتک در رویداد Electronica China از ابزار سنجش اینرسی 6 محوره‌ی جدیدی برای هدست‌ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی کرد.

ابزار جدید بوش برای رفع ناخوشی حرکتی حین استفاده از هدست‌ واقعیت مجازی

شرکت آلمانی بوش سنسورتک از واحد 6 محوره‌ی اندازه‌گیری اینرسی (IMU) جدیدی در رویداد Electronica China رونمایی کرد که قرار است در سخت‌افزار مربوط به فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به‌ کار رود. واحد اندازه‌گیری اینرسی BMI085 بوش با هدف ایجاد تجربه‌ی واقع‌گرایانه‌تری در قالب محصولی کامپکت‌تر توسعه‌ داده شده است؛ آلمانی‌ها برای رسیدن به این هدف، یک سنسور شتاب 16 بیتی و 3 محوره‌ی MEMS و یک ژیروسکوپ 16 بیتی و 3 محوره‌ی MEMS را در مکعبی با ابعاد 0.95 × 4.5 × 3 میلی‌متر مکعب جا داده‌اند.

ادامه مطلب...

8 تفریح مهیج در تهران که اگر امتحان کنید عاشقش میشوید

به اواخر اسفند که می‌رسیم طبیعت جان تازه‌ای می‌گیرد و همگام با آن مردم هم انگار از سستی و بی‌حالیِ روزهای سرد زمستان دور می‌شوند.

8 تفریح مهیج در تهران که اگر امتحان کنید عاشقش می‌شوید

همه‌ساله در اواخر اسفند ماه اماکن تفریحی از پارک‌ها گرفته تا کوه و جنگل مملو از افرادی می‌شود که آمده‌اند تا برای چند ساعتی هم که شده از کار و مشغله‌ی روزانه دور بمانند و خوش بگذرانند. شاید هم‌اکنون نشستن کنار یک رودخانه و کباب‌زدن را مجسم می‌کنید؛ شاید هم فکرتان را در جاده‌های شمال به پرواز درآورده‌اید! نه اینکه عالی نباشد، اما بد نیست گاهی هم هیجانی به زندگی‌تان بدهید و با هورمون‌های شادی و آدرنالین بدن‌تان کلنجار بروید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب 10 تفریح مهیج در تهران را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب...

فیلیپس نمایشگر 49 اینچی با نسبت تصویر 32 به 9 تولید میکند

شرکت هلندی فیلیپس در حال آماده‌سازی یک نمایشگر خمیده و غول‌پیکر 49 اینچی برای سال آینده است.

فیلیپس نمایشگر 49 اینچی با نسبت تصویر 32 به 9 تولید می‌کند

نمایشگر 492P8 فیلیپس به یک پنل خمیده از نوع VA با رزولوشن 3840 در 1080 پیکسل مجهز خواهد بود. حداکثر روشنایی این نمایشگر معادل 600 نیت و نسبت کنتراست آن، 5000 به 1 است. شعاع خمیدگی این نمایشگر معادل 1800 میلی‌متر و زاویه دید عمودی و افقی آن 178 درجه است.

ادامه مطلب...