سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویوو ایپکس تصویری از آیندهی گوشیهای هوشمند خواهد بود

شرکت چینی ویوو در جریان رویداد MWC 2018 از گوشی هوشمند ویوو ایپکس رونمایی کرد.

ویوو ایپکس تصویری از آینده‌ی گوشی‌های هوشمند خواهد بود

ساعاتی پیش ویوو، یکی برترین تولیدکنندگان چینی از گوشی جدیدی در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. این گوشی که ویوو ایپکس (Vivi Apex) نام دارد، از صفحه‌نمایش با حاشیه‌ای بسیار کم و دوربین سلفی بسیار جالبی برخوردار است. گفتنی است این دوربین در زیر صفحه‌نمایش 6 اینچی و در داخل بدنه دستگاه قرار دارد و تنها در زمان مورد نیاز خارج می‌شود.

ایپکس ویوو در سه طرف صفحه نمایش 1.8 میلیمتر و در بخش پایینی تنها از 4.3 میلیمتر حاشیه برخوردار است. همین حاشیه ناچیز سبب شده تا سازنده چینی آن برای قرار دادن دوربین سلفی دست به ابتکار بزند. دوربین سلفی ایپکس ویوو از یک لنز 8 مگاپیکسلی برخوردار است و مدت بیرون آمدن آن از بدنه دستگاه در حدود 0.8 ثانیه اعلام شده است.

یکی دیگر قابلیت‌های جالب توجه این محصول، امکان استفاده از دو انگشت برای سنسور اثر انگشت است. ویوو در گوشی جدید خود از یک‌سوم صفحه‌نمایش برای جای دادن سنسور اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش بهره برده است و کاربران برای حفظ امنیت خود می‌توانند از دو انگشت خود برای سنسور مربوطه استفاده کنند. 

ویوو ایپکس

از دیگر ویژگی‌های این گوشی منحصربه‌فرد می‌توان به ویژگی SoundCasting اشاره کرد. این قابلیت پیش‌تر در گوشی‌های بدون حاشیه‌ای نظیر شیائومی می میکس مشاهده شده بود. ویژگی مذکور با لرزاندن پنل صفحه‌نمایش OLED دستگاه، نبودن فضا برای قرارگیری اسپیکر را تا حدودی جبران خواهد کرد. شایان ذکر است این ویژگی با وجود آزمایشی بودن در این مدل مفهومی، صدایی خوب و قابل قبولی ارائه می‌دهد. ویوو ایپکس از دوربین دوگانه در پشت گوشی، تراشه صوتی های‌فای و سه آمپلی‌فایر برخوردار است.