سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گلکسی اس 9 به سنسور سه لایه جدید ایزوسل سامسونگ مجهز است

سنسور ایزوسل جدید سامسونگ که با گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس همراه است، ساختاری سه لایه دارد و نرخ 960 فریم بر ثانیه‌ای ویدیوهای اسلوموشن را به ارمغان می‌آورد.

گلکسی اس 9 به سنسور سه لایه جدید ایزوسل سامسونگ مجهز است

سامسونگ روز گذشته در کنگره جهانی موبایل، همزمان با رونمایی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، از سنسور جدیدی که در پرچم‌داران جدیدش مورد استفاده قرار داده است نیز رونمایی کرد. سنسور جدید ایزوسل سامسونگ از سه لایه تشکیل شده است و با نام ISOCELL Fast 2L3 شناخته می‌شود.

سایز پیکسل سنسور 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ 1.4 میکرومتر است. این سنسور از وجود یک لایه‌ی اضافه سود می‌برد که در واقع حافظه‌ی DRAM با قابلیت انتقال سریع اطلاعات است و به لطف همین لایه‌ی DRAM، کاربران قادر هستند ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه را انتقال دهند.

بن کی هور، مدیربازاریابی System LSI در سامسونگ الکترونیکس، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

سنسور ایزوسل سامسونگ همواره در نسل‌های مختلف پیشرفت‌های درخوری را شاهد بوده که شامل بهبود ثبت رنگ‌ها، استفاده از فوکوس خودکار بسیار سریع دوال پیکسل و نزدیک‌تر کردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط گوشی به دوربین‌های دیجیتال است. با اضافه شدن لایه‌ی سوم به سنسور سامسونگ، کاربران قادر خواهند بود تصاویر و ویدیوهای بسیار باکیفیت و بهتری ثبت کنند.

سنسورهای معمول موجود در بازار از وجود دو لایه بهره می‌برند که شامل یک لایه برای تبدیل اطلاعات نوری دریافت‌شده به سیگنال‌های دیجیتال است و لایه‌ی بعدی برای تبدیل سیگنال دیجیتال به کد دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرحله‌ی بعد کدهای دیجیتال حاصل‌شده به پردازنده‌ی مرکزی ارسال می‌شود تا پردازش بیشتری روی اطلاعات مورد نظر انجام شود. تمامی این مراحل در کسری از ثانیه انجام می‌شوند؛ اما در زمان ثبت ویدیوی اسلوموشن، نیاز به یک بافر از نوع DRAM وجود دارد تا فرایند ثبت ویدیو بسیار روان باشد.

سامسونگ در لایه‌ی سوم از تکنولوژی تولید حافظه‌های LPDDR4 با نرخ دو گیگابیت استفاده کرده است. کاربران می‌توانند اطلاعات ثبت‌شده‌ی سنسور را پیش از ارسال به پردازنده‌ی مرکزی، روی حافظه‌ی DRAM ذخیره کنند. این حافظه امکان ثبت فریم در 1/120 ثانیه را به کاربر می‌دهد. همچنین می‌توان ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه را ذخیره کرد. با توجه به اینکه فیلم‌ها در حالت عادی با نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت می‌شوند، سنسورو ایزوسل 32 بار اطلاعات بیشتری از سوژه ثبت می‌کند.

سنسور سه لایه ایزوسل سامسونگ

علاوه بر قابلیت‌های برشمرده برای سنسور جدید ایزوسل سامسونگ، این سنسور قادر است با بهره‌گیری از فناوری 3DNR تصاویر شفاف و بدون داشتن اعوجاج ثبت کند. همانطور که اشاره کردیم، این سنسور از تکنولوژی فوکوس خودکار Dual Pixel نیز پشتیبانی می‌کند که عملکردی مشابه فوکوس تشخیص فاز دارد.

البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که از وجود لایه‌ی سوم یا همان لایه‌ی حافظه‌ی DRAM در سنسور خود استفاده می‌کند. سونی پیش از این اولین سنسور سه لایه‌ی جهان را رونمایی کرده و حتی آن را در پرچم‌داران خود مورد استفاده قرار داده است.