سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت و مشخصات فنی هیوندای i30 N اعلام شد

بخش N یا پرفورمنس هیوندای به تازگی تاسیس شده و هدف آن ساخت خودروهای اسپرت با عملکرد بالا است. i30N؛ به عنوان اولین محصول؛ اهمیت زیادی در سبد هیوندای و دپارتمان N پرفرمنس دارد.

قیمت و مشخصات فنی هیوندای i30 N اعلام شد

اولین محصول سری N با مدیریت آلبرت بیرمن که به مدت 20 سال هدایت بخش M power بی‌ام‌و را برعهده داشت؛ هیوندای i30 N است. این هاچبک زیبا و جذاب، از اواسط فروردین‌ماه با قیمت 31 هزار دلار عرضه می شود.

از مهم‌ترین رقیبان i30 N، می‌توان فولکس‌واگن گلف GTI، سئات کوپرا و پژو 308GTI را نام برد که قیمتی در بازه‌ی 30 تا 40 هزار دلاردارند.

 پژو 308

seat cupra

طبیعتا خریداران بسته به مکان خود باید هزینه تحویل خودرو را نیز پرداخت کنند. حدود قیمت  31 هزار دلاری برای این مدل بسیار عالی است و خریداران زیادی را به سوی خود جذب می کند. هیوندای i30 N به صورت اساندارد به پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر توربو شارژ با قدرت 270 اسب بخار و 353 نیوتن متر گشتاور در حالت عادی مجهز شده است. البته گشتاور آن در حالت بوست به عدد 378 نیوتن متر خواهد رسید.

Hyundai i30 N

از تجهیزات این مدل می‌توان به اگزوز متغیر فعال، دیفرانسیل الکترومکانیکی لغزش محدود، سیستم کنترل حرکت، چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی با تایرهای Pirelli P-Zero HN، چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ‌های LED روشن در روز، کنترل هوای دوگانه، سیستم راهیابی ماهواره‌ای 8 اینچی سازگار با اپل car play و اندروید اتو، پدال‌های اسپرت آلومینیومی نام برد. همچنین صندلی‌های ورزشی جلو باروکش چرمی، فرمان باروکش چرم، کلید لمسی کنترل حرکت همه شیشه‌های خودرو، تنظیم چندحالته صندلی راننده، چراغ‌های اتوماتیک، دوربین دید عقب خودرو و سنسور میزان فشار باد لاستیک خودرو اشاره کرد. دامپرهای الکترونیکی رضایت بخشی در هر چرخ بکار گرفته‌شده که باعث می‌شود i30 N هم در جاده و هم در پیست کارهایی انجام دهد که بسیاری از رقبای دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ترمزدستی و نشانگر دنده‌معکوس اشاره کرد که با گرم شدن خودرو، این نشانگر به رنگ قرمز درمی‌آید.

Hyundai i30 N

از تجهیزات ایمنی i30 N می‌توان به 7 کیسه هوا و سیستم حسگرهای هوشمند هیوندای که شامل ترمزهای اضطراری مستقل، هشدار توجه راننده، هشدار برخورد با مانع و سیستم راهنمای حرکت بین خطوط است، نام برد.بااین‌وجود هیچ‌گونه سیستم کروز کنترل تطبیقی یا تشخیص نقطه کور وجود ندارد.

مشتریان می‌توانند بنا به نیاز خود یکی از دو پکیج لوکس و پکیج لوکس با سقف سانروف را برای این مدل انتخاب کنند.

هیوندای i30

پکیج لوکس شامل تجهیزاتی مانند سنسور پارک جلو، آیینه بیرونی تاشو، شیشه‌های ضد اشعه مضر خورشید، صندلی راننده با تنظیمات دوازده‌گانه و حافظه ذخیره‌سازی، صندلی‌های جلو با چرم جیر، سوییچ هوشمند با دکمه استارت، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، شیشه‌های مات شونده، صندلی جلو و فرمان با سیستم گرم‌کننده، همراه با آیینه عقب الکتروکرومیکی می‌شود؛ که با هزینه‌ی 2,400 دلار قابل خریداری هستند. پکیج لوکس با سقف پانورامیک هم 3,900 دلار هزینه‌ی اضافی نسبت به مدل استاندارد خواهد داشت. با این حساب، سقف پانورامیک به تنهایی 1500 دلار، خرج دارد.

i30 N

رنگ‌های خاصی هم برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است که با پرداخت 400 دلار اضافی قابل‌ارائه می‌باشند. این رنگ‌ها شامل سفید قطبی، سیاه فانتوم، خاکستری میکرون متالیک، آبی کم‌رنگ، قرمز  جامد و مشکی متالیک هستند.

جالب است بدانید که آستانه‌ی قیمت هیوندای i30 استاندارد با پیشرانه‌ی 2 لیتری 162 اسب بخار و زمان صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 9 ثانیه، حدود 16 هزار دلار خواهد بود.