سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل 3.4 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه‎گذاری کرده

اپل با توجه ویژه‌ای که به فناوری واقعیت افزوده دارد، سرمایه‌گذاری خود را در بخش تحقیق و توسعه افزایش می‌دهد.

اپل 3.4 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه‎گذاری کرده است

طبق معمول، اپل در طول سه‌ماهه اول سال مالی 2018 سرمایه‌گذاری‌ خود را در بخش تحقیق و توسعه (R&D) افزایش داده و بیش از 3.4 میلیارد دلار در زمینه‌ی استخدام‌های جدید و ابتکاراتی در جهت رشد شرکت در بازارهای تکنولوژی هزینه کرده است. این رقم نسبت به سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر 2017، 410 میلیون دلار و در مقایسه با سه‌ماهه اول سال مالی 2017، 536 میلیون دلار افزایش داشته است.

اپل روی بخش تحقیق و توسعه تأکید زیادی دارد و مهم‌ترین استراتژی این شرکت در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاری در بخش توسعه محصولات و خدمات جدید و همچنین به‌روزرسانی خدمات قبلی بوده است.

شرکت اپل قصد دارد در سال 2018 بیش از 10 میلیارد دلار به بخش تحقیق و توسعه خود اختصاص دهد؛ این رقم برای اولین بار در سال 2016 به این بخش اختصاص داده شد و حدود 5 درصد از درآمد خالص اپل را تشکیل می‌داد. اپل در سال‌های 2014 و 2015 سه درصد از درآمد خالص خود را در این بخش سرمایه‌گذاری کرد.

افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه مستلزم کار روی پروژه‌های نوآورانه و جدید است؛ همانند واقعیت افزوده که اکنون با استفاده از ARKit در محصولات اپل محقق شده. این امر ممکن است طی ماه‌ها یا سال‌های آینده، تغییرات سخت‌افزاری جدیدی در پی داشته باشد.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، علاقه‌ی خود را برای توسعه فناوری واقعیت افزوده قبلا اعلام کرده و گفته است:

فناوری AR را بسیار عمیق می‌بینم. فناوری AR می‌تواند به‌جای به انزوا کشاندن انسان‌ها، توانایی‌های آن‌ها را تقویت کند. باور دارم واقعیت افزوده یک فناوری عظیم است. ما برای این تکنولوژی زمان و انرژی زیادی می‌گذاریم و خیلی سریع پیشرفت می‌کنیم.

اپل همچنین در بخش‌های دیگری از جمله پروژه «تایتان» که شامل ساخت پلت‌فرم خودروی خودران است، کارهای زیادی انجام داده و در حال حاضر به نظر می‌رسد قصد دارد این تکنولوژی را کم‌کم تکمیل کند و آن را به پروژه‌های کوچک‌تر مانند نرم‌افزار نصب‌شده در آزمایش لکسوس تقسیم کند.

اپل در کنار ابتکارات داخلی، در حال سرمایه‌گذاری در فناوری‌های خارجی و خرید شرکت‌های کوچک و ادغام آن‌ها است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل سال گذشته 19 شرکت کوچک را خریداری کرده است.

در ماه دسامبر سال 2017، اپل سرویس موسیقی شازم را با مبلغ نامشخصی خرید. همچنین گزارش شده که ماه ژانویه اپل سرویس پشتیبانی Buddybuild را خریداری کرده است.