سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 تفریح مهیج در تهران که اگر امتحان کنید عاشقش میشوید

به اواخر اسفند که می‌رسیم طبیعت جان تازه‌ای می‌گیرد و همگام با آن مردم هم انگار از سستی و بی‌حالیِ روزهای سرد زمستان دور می‌شوند.

8 تفریح مهیج در تهران که اگر امتحان کنید عاشقش می‌شوید

همه‌ساله در اواخر اسفند ماه اماکن تفریحی از پارک‌ها گرفته تا کوه و جنگل مملو از افرادی می‌شود که آمده‌اند تا برای چند ساعتی هم که شده از کار و مشغله‌ی روزانه دور بمانند و خوش بگذرانند. شاید هم‌اکنون نشستن کنار یک رودخانه و کباب‌زدن را مجسم می‌کنید؛ شاید هم فکرتان را در جاده‌های شمال به پرواز درآورده‌اید! نه اینکه عالی نباشد، اما بد نیست گاهی هم هیجانی به زندگی‌تان بدهید و با هورمون‌های شادی و آدرنالین بدن‌تان کلنجار بروید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب 10 تفریح مهیج در تهران را به شما معرفی کنیم.

1. بانجی جامپینگ

بام تهران را تصور کنید، ضربان قلب بالا، یک، دو، سه! و بعد با سر سقوط می‌کنید و در عرض چند ثانیه تا 40 متر پایین می‌روید. همه‌چیز در چند ثانیه اتفاق می‌افتد، اما احتمالا تا مدت‌ها هوس هیجان نخواهید کرد!

بانجی جامپینگ هم در توچال و هم در بوستان ولایت موجود است. البته این کار در ایران فقط برای آقایان زیرِ 90 کیلوگرم و بالای 14 سال مجاز است و برای افرادی که ناراحتی قلبی، کمردرد یا پلاتین در مچ پا دارند ممنوع است. افرادی هم که کمتر از چندماه از تاریخ عمل چشم‌شان می‌گذرد، نباید از این وسیله استفاده کنند.

2. زیپ لاین

اپارک

این یکی هم در بام تهران است (مجموعه تله‌کابین توچال) و در بالابردن آدرنالین دست‌کمی از بانجی‌جامپینگ ندارد، اما حداقل با سر سقوط نمی‌کنید. در زیپ لاین شما را با بندهای محکم و ایمن به این سیم‌بکسل‌ها می‌بندند و در ارتفاع 60 متری از روی دره‌ی ولنجک در امتداد یک مسیر 170 متری رها می‌کنند. نیازی به گفتن نیست که پرواز با سرعت بالا بر فراز یک دره‌ی زیبا تا چه حد می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

زیپ‌لاین برای افراد با ناراحتی قلبی و فشارخون بالا ممنوع است.

3. کارتینگ

اگر عاشق ورزش‌های تفریحیِ رقابتی هستید و دل‌تان می‌خواهد در کنار آن سرعت و هیجان را بدون کوچک‌ترین خطری تجربه کنید، کارتینگ همان چیزی است که دنبالش هستید. این اتومبیل‌های کوچک با طرح و نقش‌های زیبا تجربه‌ی یک رقابت هیجان‌انگیز را برای‌تان به ارمغان می‌آورند. می‌توانید گروهی از دوستان‌تان را جمع کنید و با هم به پیست کارتینگ آزادی تهران بروید و ساعاتی انرژی‌بخش را سپری کنید. کارتینگ مناسبِ افراد 10 سال به بالا است و قدِ فرد حداقل باید 140 سانتی‌متر باشد.

4. سرسره های پارک آبی

 سرسره‌بازی در پارک‌های آبی یکی از تفریحات واقعا هیجان‌انگیز است که معمولا همه می‌توانند از آن لذت ببرند. در حال حاضر سرسره‌ها به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و هر یک از آن‌ها هیجان خاص خودش را دارد. سرسره‌های روباز، سرسره‌های تونلی و انواع سرسره‌های پیچ‌درپیچ هر کدام می‌توانند لحظاتی پر از شادی و نشاط و هیجان برای‌تان رقم بزنند.

اگر می‌خواهید انواع مختلفی از این سرسره‌های هیجان‌انگیز را امتحان کنید، به پارک آبی اُپارک تهران سری بزنید و حسابی خوش بگذارانید. اگر طرفدار پروپاقرص مسابقه دادن هستید، سرسره‌های رالی شیب را از دست ندهید، ‌اگر هم می‌خواهید حس سقوط آزاد را تجربه کنید، سرسره‌ی اَبرشیب این امکان را برای‌تان فراهم کرده است. سرسره اَبیس را فراموش نکنید چرا که هیجان وصف‌ناپذیری را برای‌تان رقم می‌زند.

  • اپارک

5. سورتمه

هیجان سورتمه تا حدی کمتر از بانجی جامپینگ و زیپ لاین است؛ ولی زمانش طولانی‌تر است (در حدود 3 دقیقه). در اینجا شما سوار یک کابین می‌شوید که روی ریل در یک مسیر پر‌پیچ‌وخم حرکت می‌کند و هنگام سورتمه‌سواری می‌توانید از تماشای مناظر زیبای ارتفاعات تهران لذت ببرید. می‌توانید از اهرم کابین برای تنظیم سرعت آن استفاده کنید. کسانی که ناراحتی قلبی، فشارخون و مشکلاتی از این دست دارند، نباید سورتمه سوار شوند و این وسیله برای خانم‌های باردار هم ممنوع است.

سورتمه‌ی تهران در خیابان دربند، انتهای خیابان اسداللهی در پارک گلابدره واقع شده است.

6. واقعیت مجازی

برای افرادی که طرفدار پروپاقرص بازی‌های ویدیویی هستند، واقعیت مجازی یکی از بهترین گزینه‌ها است. تصور کنید اگر می‌توانستید در خود صحنه‌ی بازی حضور داشته باشید، چه احساسی به شما دست می‌داد؟ فناوری‌های جدید با برداشتن مرز بین واقعیت و فضای مجازی به شما این امکان را می‌دهند که فقط با استفاده از یک عینک مخصوص و ابزارهای لازم، وارد محیط بازی شوید و آدرنالین خون‌تان را حسابی بالا ببرید.

در حال حاضر، تعداد زیادی باشگاه واقعیت مجازی در تهران وجود دارد که ایستگاه آدرنالین در زعفرانیه و شعبات کلایمکس نمونه‌هایی از آن‌ها محسوب می‌شوند.

7. پینت بال

پینت‌بال شاید کمی قدیمی‌تر از بقیه باشد؛ اما هیجان خاص خودش را دارد. این بازی بیشتر شبیه بازی‌های جنگی است. باید با یاران خودتان با گروه حریف مبارزه کنید و با تفنگ‌هایی که گلوله‌های رنگی دارد به هم شلیک کنید. فضای آن طوری است که سنگرهایی برای پناه گرفتن دارد و می‌توانید از تاکتیک‌های جنگی علیه دشمن استفاده کنید. پینت‌بال یک تفریح گروهی است که حسابی عرق‌تان را درمی‌آورد و تمام انرژی‌تان را تخلیه می‌کند.

یکی از بهترین باشگاه‌های پینت‌بال در تهران، باشگاه پینت‌بال در برج میلاد است.

8. پرواز با تیوب

پرواز با تیوب یکی دیگر از تفریحات واقعا شادی‌آور است که پس از اتمام آن دل‌تان می‌خواهد دوباره امتحانش کنید. درون یک تیوب می‌نشینید، از ابتدای یک مسیر به شکل سرسره‌ی قوس‌دار شروع به سُر خوردن می‌کنید و به‌تدریج سرعت‌تان زیاد می‌شود تا اینکه در نهایت روی یک تشک بادی بزرگ پرتاب می‌شوید. با اینکه زمان آن بسیار کوتاه است؛ اما تا مدت‌ها تجربه‌ی لذت‌بخش آن با شما همراه خواهد بود.

اگر می‌خواهید پرواز با تیوب را امتحان کنید، باید سری به دریاچه‌ی خلیج فارس بزنید.